4 weken! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu 4 weken! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu

4 weken!

Blijf op de hoogte en volg Francesca

16 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Vandaag, zondag 16 februari, zit ik precies 1 maand op Curacao. Afgelopen donderdag 4 weken. Het gaat allemaal heel snel en het is raar dat ik nog maar 4 keer de afgelopen tijd hier zit. Het is hier zo leuk!

Vorige week zondag heb ik samen met een huisgenootje Daniek van het vliegveld gehaald. Het duurde lang voordat ze kwam en ik dacht al weer het ergste; ze weet vast het adres niet van waar ze verblijft en ze laten haar niet binnen. Gelukkig viel dat mee en kwam ze toch door de deuren. Ik moest afgelopen week gewoon naar stage maar woensdag was ik vrij. We zijn met de bus (ja, echt..de bus) naar Mambo beach geweest. De heenweg ging heel goed. Op het strand lekker kunnen zonnen, frozen yoghurt (ha, mama en Marcella!) gegeten en nog eventjes rond gelopen daar. De terugreis verliep iets minder goed. Om half 5 waren we in Punda aangekomen en om kwart over 4 was de bus vertrokken. De volgende ging pas om kwart over 6. Oké..wat gaan we doen. We zijn maar ergens iets gaan drinken op een terrasje.
Zaterdag, gister, zijn we naar Grote Knip geweest met de hele Kleurentuin. Heel leuk en gezellig en een prachtig strand. Mooi blauw water en inderdaad een strand waar je wel geweest móet zijn. Wel vind ik het jammer dat er geen bedjes zijn waardoor alles onder het zand zit. Inclusief je oren... 's Avonds zijn we uit geweest. Normaal is zaterdagavond de Bermuda avond maar er zou nu een DJ komen die niet leuk was dus zijn we naar Zanzibar gegaan. Dat was leuuuk! Er was een live bandje uit Nederland met allemaal bekende en leuke nummers en het was druk. We hebben het niet te laat gemaakt want we moesten heel vroeg opstaan vandaag.
Om 04.40 ging onze wekker. Tijd om ons klaar te maken voor een bergbeklimming: de Christoffelberg. Met letterlijk bloed, zweet en tranen ben ik boven gekomen met wat andere huisgenootjes en Daniek. Jeetje, wat een tocht. Ik vond het vreselijk. Een echte 'been there, done that. Never again.' Op de terugweg ben ik gevallen en door mijn enkel gegaan en nu zit ik mijn dikke, verzwikte enkel te koelen met ijsblokjes.

Morgen gaan we een beetje rustig aan doen. Als het goed is staat er een auto voor ons klaar voor een paar dagen en dan gaan we een beetje rond rijden en naar Mambo. We hebben zin in een frozen yoghurt.

Ayo!

  • 16 Februari 2014 - 22:02

    Papa:

    Heeey, alweer een leuke avontuur beleefd, hahahaha, jij en berg beklimmen samen in 1 zin. Goed gedaan hoor :)
    Jammer voor je enkel maar dat komt vast wel goed. Doe Daniek de groeten.

    Ayo, uit een regenachtig Nederland

  • 16 Februari 2014 - 22:27

    HJ:

    Hoi Francesca, het klinkt allemaal heel bekend. Goed van je dat je bovenop de Christoffel bent geweest. Mooi uitzicht. Afgelopen zomer stond ik daar met Jurgen en Maarten. En daarna een een strandje als beloning, toch? Ga je met Daniek nog een dagje helemaal naar Westpunt? Dan moet je even stoppen bij Jaanchies, lekker eten tussen honderden kwetterende suikerdiefjes. De grotten van Hato, bij het vliegveld zijn ook de moeite waard. Geniet ervan!

  • 16 Februari 2014 - 22:31

    Mama:

    Hoi Fran. Leuk verslag weer. Geniet van de komende vakantieweek en doe je voordeel met de tips van HJ! Dat wordt een lang verslag de volgende keer

  • 16 Februari 2014 - 23:01

    Marijke:

    En als je dan toch bij Jaanchies eet, dan ben je ook vlak bij playa kalki, een van onze lievelings! Heb je het t-shirt al: I climbed the Christoffel and (barely) survived! Heb je verdiend ;-)
    Groetjes en geniet met mate, marijke

  • 16 Februari 2014 - 23:31

    Mirjam:

    Hoi francesca, zo te lezen geniet je geweldig. Hoop dat je enkel snel hersteld, want er is nog heel wat te beleven en nu je vriendin op bezoek is moet je er natuurlijk helemaal een toptijd van maken ;-) geniet en leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen !!! Groetjes.

  • 17 Februari 2014 - 08:24

    Marian:

    Wauw, dat klinkt allemaal erg leuk daar! Fijn om te lezen dat je het zo goed naar de zin hebt, we blijven je volgen hoor. Erg leuk! Groetjes! Marian

  • 22 Februari 2014 - 20:11

    Etha:

    Francesca, wat een avonturen, om nooit te vergeten. Bof jij even, behalve die verstuikte enkel dan. Kun je goed regen hitte?

  • 22 Februari 2014 - 22:09

    Francesca :

    Nou het ligt er een beetje aan wat ik moet doen. Ik vind het niet heel erg hoor.

  • 28 Februari 2014 - 12:35

    Oma:

    Ik heb zelf ook een keer de Christoffelberg beklommen. Het was heel warm en dan lijkt het nog verder. oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francesca

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 8788

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 14 Juni 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: