Color walk en meer.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu Color walk en meer.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu

Color walk en meer..

Blijf op de hoogte en volg Francesca

01 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

Vandaag ben ik 19 weken en 3 dagen op dushi Korsou. Nog 1 week en 6 dagen genieten van het mooie eiland, stage en alles wat hier wel is en in Nederland niet. Over 4 nachtjes gaan Nienke en Gera weer naar Nederland. Jammer! Ze vertrekken als eerst van de Kleurentuin-groep en ik ben als tweede aan de beurt.

Vorige week zaterdag ben ik met de huisgenootjes naar Porto Mari geweest. De vorige keer dat we op dit strand waren regende het heel hard en hebben we de zee niet eens aangeraakt. Nu wel. We hebben op het vlot in het water gelegen, genoten van een smoothie en natuurlijk in de zon gelegen.
Die zondag ben ik thuis gebleven. Tijd om te werken aan school...Ik kan nu wel zeggen dat ik mijn 2 schoolopdrachten, beroepsprestaties, af heb en die laat ik de komende week aftekenen op stage. Die avond hebben we gegeten op het Wilhelminaplein. Iedere avond is hier een andere daghap voor maar 12 gulden (=5 euro). Een vol bord eten voor bijna geen geld. En het is nog heerlijk ook!

Maandag tot en met vrijdag gewoon naar stage geweest. Dinsdagavond zijn we naar een film geweest op het strand. Op Mambo worden dan veel strandbedjes in rijen gezet, er is een groot scherm waarop een film wordt afgespeeld en als je op tijd bent lig je dus lekker op een bedje een (gratis, haha) film te kijken.

Afgelopen donderdag was het Hemelvaart en was Zevenmijls gesloten. Daarom was ik dus vrij en samen met Laura, Nienke en Gera zijn we naar Mambo gegaan om een beetje te winkelen. Niets gekocht maar het was wel gezellig.
Vrijdag zijn Nienke, Gera en ik naar Bonaire geweest! Donderdagavond de tickets geboekt en vrijdagochtend heel vroeg in het vliegtuig. Het was nog even spannend donderdagavond omdat er op de site van Hato (vliegveld Curacao) stond dat de vlucht gecanceld was maar dat was gelukkig niet het geval. Om 8 uur zaten we in het vliegtuig naar Bonaire en om kwart over 8 landden we. 15 minuten in het vliegtuig, ideaal! We probeerden een auto te huren maar dat kon niet want dan moesten we even 500 dollar borg neerleggen. Nee, dan maar de benenwagen. We hebben een anderhalf uur durende tour gehad over Bonaire door een taxi chauffeur en hebben aardig wat gezien van het eiland. 's Middags hebben we lekker op het strand gelegen. Het water was heerlijk warm maar de wind koud. Om half 10 's avonds vlogen we terug naar Curacao. Home sweet home!
Zaterdag, gister, hebben we gewinkeld in Punda en Otrobanda. 's Avonds lekker gegeten op het Wilhelminaplein.
Vandaag moesten we vroeg ons bed uit. Half 6 om precies te zijn. Om kwart over 6 zaten we in de auto op weg naar het Brionplein. Hier was de start van de Color Walk Curacao. Met heel veel mensen (geen idee hoeveel maar ik denk rond de 800) liepen we 5 km en onderweg werden we ondergegooid met gekleurd poeder. In Nederland doen ze het geloof ik rennend, hier natuurlijk niet. Lekker lopen. Vanmiddag zijn we naar Cas Abao geweest. Het was bewolkt maar wel een lekkere middag.

Morgen weer naar stage. Na 4 dagen mag dat ook wel weer. Ik heb er zin in! Heb het eindgesprek, dus ben benieuwd.

Ayo!
Liefs Francesca.

• 02 Juni 2014 - 07:26

Annelies:

Hoi Fran.
    Wat hebben jullie weer veel gedaan deze weken. Nu moet je je zo zachtjes aan voorbereiden op het afscheid, succes daarmee! Groetjes mama.

• 02 Juni 2014 - 08:14

Alma:

hoi francesca,
    oh, nog maar zo eventjes daar. tijd voor afronding, afscheid en nog even lekker genieten. zo te lezen kom je vast weer eens terug daar.
    sterkte met alles en we hopen je snel weer lekker bruin(:-)) in NL te zien.
    liefs van ons allemaal.
    alma

• 02 Juni 2014 - 08:16

Marian Woortman:

Wauw, wat gaat de tijd toch snel! En wat fijn dat je het zo geweldig naar de zin hebt gehad! Een life-time experience zoiets! Succes met het afronden van je stage en alvast een goede reis thuiswaarts, al wil je daar ws. nog niet aan denken ;)

• 02 Juni 2014 - 10:20

Papa:

Hoi Mien wiecht,
    Alweer veel gedaan zo te lezen. Zet hem op met het eindgesprek. Het komt vast wel goed.
    Nog veel plezier daar en geniet van deze laatste dagen.

Groetjes,
    Papa

• 02 Juni 2014 - 11:22

Anouk:

wat heb je weer gave dingen gedaan.

en helemaal gaaf de color walk. klopt idd in groningen doen we dan rennend. ben benieuwd naar de foto's hoe erg je eronder zat.

Nog veel plezier. en blijven genieten maar dat doe je vast en zeker wel.

liefs

• 02 Juni 2014 - 22:46

Marijke:

Hoi Fran,
    Kan je niet nog een paar weekjes bij boeken? Je kamer hier is nog niet opgeruimd.
    Nou ja, met dit weer kan je ook wel in een tentje in de tuin: onze eigen kleurentuin ;-)
    Ayo, marijke