16 weken en 3 dagen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu 16 weken en 3 dagen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu

16 weken en 3 dagen!

Blijf op de hoogte en volg Francesca

11 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Vandaag zit ik hier 16 weken en 3 dagen. Dat betekent dat ik nog maar 4 weken en 6 dagen op Curacao ben. Het gaat te snel maar dat weten jullie nu wel.

Stage. Stage is geweldig en iedere dag ga ik er met veel plezier heen. Om half 7 (ja, dat is wel erg vroeg..) word ik opgehaald door Cam en om 7 uur is Zevenmijls open. Ik werk tot 6 uur 's avonds en Cam brengt me dan weer thuis. Ik maak lange dagen maar omdat ik het leuk vind is het niet erg. Met mijn groep, de Reuzen, heb ik afgelopen week een moederdagcadeautje gemaakt. Erg lastig om de kinderen van 3 uit te leggen dat het een verrassing is voor mama en dat ze het pas zondag mogen geven en niet gelijk dezelfde dag. Ik krijg dan antwoorden als: 'ik geef hem niet aan mama maar aan oma' of ze maken zelf het cadeautje open als ze hem in hun tas zien zitten. Uiteindelijk is alles netjes ingepakt mee naar huis gegaan. Wanneer het open is gemaakt weet ik niet maar ik zal er morgen naar vragen.

Vorige week zaterdag zijn we naar Marco Borsato geweest! Hij trad op in de Kleine Werf. Heerlijk buiten bijna onder de pontjesbrug. Het voorprogramma vond ik 3 keer niks en dat duurde helaas ook nog anderhalf uur maar Marco was gelukkig leuk en viel niet tegen. Met mijn huisgenootjes hadden we thuis geoefend op de liedjes van zijn nieuwe album maar de leukste heeft hij op de avond zelf niet gezongen. Helaaaas. (Dat was trouwens 'bang voor water')

Gister hebben we een cultureel dagje gehad. Gera, Nienke, Laura, Tijs en ik. Eerst een tweede poging dierentuin en deze keer geslaagd. Eigenlijk is hij gesloten maar we mochten kijken als we voorzichtig waren. Een typisch Curacaosche dierentuin die niet te vergelijken is met die van Nederland. Toch leuk om gezien te hebben. Daarna naar museum Kura Hulanda. Het slavenmuseum. We hadden ervoor gekozen om met een gids mee te gaan en dat was gelukkig een hele leuke vrouw. Ze deed het werk al 10 jaar en vond het nog steeds allemaal fantastisch. De tour duurde bijna 2 uur en dat was wel lang maar het was interessant. Weer wat geleerd. Daarna hadden we allemaal vreselijke honger en zijn we naar het Wilhelminaplein gegaan. Daar op het terras gezeten en gegeten.
Afgelopen nacht zijn we naar Bermuda geweest. Na 3 weken werd dat voor mij wel weer eens tijd en het was gezellig.

Vanmorgen heeft het lang en hard geregend dus vandaag waarschijnlijk geen strand. Wel wassen, naar de Albert Heijn en huisje schoonmaken. En dan is het weekend alweer voorbij en begint de werk/stageweek weer!

Ayo!

PS. Mama: Felis dia di mama!

  • 11 Mei 2014 - 18:57

    Annelies:

    Hoi Fran.
    Leuk dat je zo vaak verslagen schrijft, ook een mooi aandenken aan deze fantastische maanden! Goed dat jullie ook cultuur snuiven. Neem je straks wat zo'n mee deze kant op?
    Groetjes mama.

  • 11 Mei 2014 - 19:05

    Papa:

    Heeey, mijn Curaçaose meisje.

    Lange dagen inderdaad. Gelukkig vind je het wel leuk. Kijk je nu al uit naar een warme douche en de prachtige Nederlandse zon?

    Veel plezier daar en succes met je stage.

    Groetjes,
    papa

  • 11 Mei 2014 - 22:12

    Marijke:

    Hoi Francesca,
    O jee, nog maar een kleine 6 weken ... Je kamer hier is een pakhuis ... We weten wat ons te doen staat :-(
    Vroeger, toen Maarten en Jurgen baby en peuter waren gingen we wel eens naar de dierentuin: aandoenlijk was die. Herinner me dat kinderen het geweldig vonden.
    Ik snap niet waar al dat water vandaan komt: hier viel ook al een heleboel. Gelukkig was het zo nu en dan even droog waardoor verplaatsen mogelijk was.
    Hoeveel kindjes zijn er bij de reuzen en welke leeftijden?
    Groetjes,
    Marijke

  • 22 Mei 2014 - 22:21

    Gerda:

    Hoi,
    dat klinkt allemaal erg leuk zeg!!!
    En wat gaat de tijd dan snel hè als je het zo leuk hebt.
    Ben heus niet jaloers of zo hoor, maar het ziet er allemaal wel fantastisch uit.
    Wij wensen je de laatste weken nog veel succes en plezier.
    Groetjes van Joep, Sjuul, Gerben en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francesca

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 8766

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 14 Juni 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: