Aftellen... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu Aftellen... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu

Aftellen...

Blijf op de hoogte en volg Francesca

01 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Over 6 weken en 2 dagen vlieg ik terug naar het koude Nederland. Ik kan niet zeggen dat ik er zin in heb en dat ik het leuk vind want ik vind het helemaal NIET leuk. Natuurlijk zijn er in Nederland dingen die fijner zijn en ik ben blij als ik iedereen weer zie maar ik ga alles hier zo missen.

Mijn stageplek is verhuisd. Het heette Dappere Dik en nu Zevenmijls. Met Cam, mijn begeleider en de andere stagiaire Haydee hebben we hard gewerkt (en wat bekenden van Cam). Afgelopen week was de eerste week dat Zevenmijls open was en vorige week zaterdag was de open dag. Haydee en ik hadden een lint gekocht en een boekje. Het lint mocht Cam doorknippen. Een nieuwe start. In het boekje hebben we de ouders laten schrijven. Succes wensen en lieve verhaaltjes. Het was een geslaagde dag. De ouders vonden het er mooi uit zien en de kinderen liepen blij rond en speelden. Totdat ik weg ga heb ik mijn eigen peutergroep. Super leuk en ik ga ze zooooo missen. Nog 6 weekjes genieten!
Volgend jaar, als ik mijn diploma heb, kom ik terug (Cam is dan heel dun zegt ze omdat ze me dan een half jaar heeft moeten missen :')). Hoelang ik hier dan blijf weet ik nog niet maar ik kan werken. Zolang mijn geld het leuk vindt, blijf ik! Maar eerst in Nederland school afmaken...en er een leuke nieuwe stagetijd van maken in Nederland. Nu met een nóg leuker doel: terug naar dushi Korsou!

Pasen is ook op de Kleurentuin gevierd. We hebben gebruncht met z'n allen aan de grote tafel. Zelf beleg meegenomen en broodjes gekocht voor iedereen. Lekker eitje erbij en het is compleet. Gezellig! Huisgenootje Lonneke had paaseieren geverfd met nagellak en die hebben we die middag meegenomen naar het strand. Het heeft leuke foto's opgeleverd. Een geslaagd pasen!

Gister werd op Curacao Koningsdag gevierd. Ze lopen een jaartje achter. Volgend jaar wordt het ook hier op de 26ste gevierd. We hadden oranje slingers om en vertrokken 'sochtends naar het centrum. Ook de Antilliaanse mensen waren in het oranje/rood/wit/blauw gekleed. Super leuk! We hebben door Punda gelopen. Vrolijke mensen en toch een beetje Nederland. Ontzettend druk, maar heel erg leuk.

Vandaag is het de dag van de arbeid en is alles dicht. Zo ook Zevenmijls. Morgen is het (gelukkig) weer gewoon open. Volgende week beginnen met een leuk moederdag cadeautje met de kinderen.

Ayo ayo!

  • 01 Mei 2014 - 18:04

    Alma:

    dat klinkt heel goed; het feit dat je het er zo erg naar je zin hebt en niet terug wilt.
    goed idee om je opleiding af te maken en dan je als doel te stellen weer terug te gaan. dan gaan wij sparen om je een keer op te kunnen zoeken:-)
    lieve groeten van ons allemaal uit utrecht.
    o ja, annelies zei dat je iets opgestuurd had voor de kinderen maar dat is niet aangekomen hoor....:-(

  • 01 Mei 2014 - 18:07

    Margaretha :

    Geweldig dat je het zo bevalt,geniet er nog maar even van

  • 01 Mei 2014 - 18:08

    Annelies:

    Hoi Fran.
    Ook ik ben aan het aftellen en die zes weken lijken nog erg lang dus geniet er gewoon maar van. Wie had kunnen denken dat je het daar ZO naar de zin zou hebben...
    Je hebt in ieder geval veel zelfvertrouwen gekregen, dat kun je goed gebruiken voor je laatste stageperiode. Al ben je dan natuurlijk weer gewoon 'stagiaire', dat zal wel even wennen zijn.
    Ik zou zeggen, geniet van elke dag, van het concert van Marco Borsato en een tweede keer Klein Curacao en stop met aftellen, dat doe IK wel ;-). Groetjes mama.

  • 01 Mei 2014 - 18:28

    Papa:

    Hey mien wicht,

    Hoezo "terug naar het koude Nederland"? De zon schijnt hier hoor!..... weleens, vandaag niet.....emmmme, gisteren ook niet trouwens :(

    Kom maar gauw terug. Ik heb je nodig om te trainen voor de zeven mijl.... ik bedoel 4 mijl.

    Geniet van je laatste 6 weken en tot gauw.

    Groetjes,
    papa

  • 01 Mei 2014 - 18:58

    Pauline:

    He tjes...goed te lezen dat je het zo fijn hebt..maar ja..er is een tijd van konen en een tijd van gaan!!Ik weet zeker dat Celine het geweldig vind als ze je weer ziet..en wellicht kunnen jullie weer lekker samen shoppen en naar de bioscoop met de trein!!Nou..suc6 de kon einde periode en wat obs betreft tot gauw!!!

  • 01 Mei 2014 - 19:22

    Mirjam :

    Hoi Francesca,
    Erg leuk om zo mee te kunnen lezen en op die manier je belevenissen mee te krijgen. Gaaf dat het je zo bevalt. Geniet van de tijd die je daar nog hebt! Het gaat vast heel snel! Als het de bedoeling is kom je er zeker terug. Bijzonder om je zo thuis te voelen in een totaal andere omgeving he? Jij ook gefeliciteerd met de nieuwe werkplek, zo helpen opzetten is ook een hele ervaring! Die heb je ook weer in the pocket. Nog heel veel plezier, groetjes, Mirjam

  • 01 Mei 2014 - 21:55

    Marijke:

    Wow ... Wat een nieuws! Moet je hier dan hard gaan sparen om terug te kunnen? Wij snappen het wel hoor, wij hebben t ook lang uitgehouden daar ;-)
    Stuur je gauw wat fotootjes van zevenmijls?
    Groetjes,
    Marijke

  • 03 Mei 2014 - 11:03

    Hetty:

    Wat heb jij het daar naar je zin. Dat is wel duidelijk na het lezen van je verhalen. Super dat je een nieuwe stageplek hebt. Ziet er leuk uit aan de foto's te zien. En zelf een peutergroep. Wat klink je vol zelfvertrouwen nu. Houd dat vast in Nederland dan komt het helemaal goed met school en heb je binnenkort je diploma zodat je zoals het er nu naar uitziet weer heerlijk naar dushi Curacao kunt.
    Veel plezier bij Marco Borsato en de komende tijd daar.
    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francesca

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 8761

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 14 Juni 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: