3 weken op Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu 3 weken op Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Francesca - WaarBenJij.nu

3 weken op Curacao!

Door: Francesca

Blijf op de hoogte en volg Francesca

07 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Nou, eindelijk maar toch. Mijn eerste reisverslag na 3 weken op dushi Korsou.
De eerste week was het vooral heel erg wennen en heel veel leuke dingen doen. Bijna iedere dag een ander strandje, kennismaking op stage en uitgaan en uit eten. Mijn stage leek me gelijk heel leuk (bijna alles is anders dan in Nederland) en toen ik een week op Curacao was begon stage. Ik was nog geen 2 minuten binnen en er kwamen al kindjes op me af om me een high-five te geven. Die dag was het gezellig maar toch ook vermoeiend. Je moet je focussen op de taal en op alle nieuwe dingen. Gelukkig wordt het steeds minder vermoeiend en steeds leuker. 4 van de 13indjes zijn Nederlands, de rest is Antilliaans. Lekker temperamentvol en ik snap waardoor ze hier zo goed kunnen dansen; de kindjes kunnen het zelfs al!

Naast stage doe ik ook veeeel boodschappen. Ik weet ook niet waar ik het allemaal laat want mijn mini-koelkast is propvol. We gaan minimaal 1 keer per week uit eten. Heeeerlijk.

Naast alle leuke en fantastische dingen zijn er natuurlijk ook de vervelende dingen. Zo ben ik vooral de eerste 2 weken helemaal lek geprikt en deed niks anders dan krabben. Inmiddels wordt het een beetje beter maar je merkt dat er na een regenbui veel meer muggen en beesten zijn. Ook zijn er nog de o zo fijne kakkerlakken. De buurhuisjes hebben er al wel 20 gehad, mijn teller staat op 3. Grote. Het gif gaat er hier goed door want ik heb iedere dag honderden mieren op mijn aanrecht lopen. Ze komen af op 1 kruimel, een halve kruimel.

Komende zondag komt Daniek hier vakantie vieren! Daar kijken we al weken naar uit. Nu nog een bed regelen...vraag er al een week naar maar hier is alles poko poko. Mañan Mañan.

Tot het volgende reisverslag (hoop dit keer iets sneller dan 3 weken..)
Liefs Francesca.

  • 07 Februari 2014 - 22:23

    Annelies:

    Leuk Fran! En ondanks al je appjes en het skypen toch nog nieuwe informatie! Ga zo door! Mama.

  • 07 Februari 2014 - 22:24

    Pink:

    He Fran!
    Leuk om wat van je te lezen!
    Heb je al een favoriet stradje?
    En al gewend aan de busjes enzo?

    Groetjes!

  • 07 Februari 2014 - 22:28

    Marijke:

    Hoi francesca, oefen je je papiaments goed? Wel makkelijker om te oefenen met kindjes, of niet? En de namen? Ken je ze al??? Ik hoop dat Daniek dit leest, kan ze een luchtbedje meenemen

  • 08 Februari 2014 - 00:19

    Francesca :

    Marijke:
    Ja, heel handig met de kindjes! Ze vinden het alleen wel grappig als ik iets in het Papiaments zeg. Dat hoort niet zo, vinden ze.

    Pink:
    Een favoriet strandje...niet echt. Wel ééntje helemaal niet (op zaterdag) en dat is Zanzibar. Té druk. En de busjes ben ik pas één keer mee geweest. Aardige huisgenoten :)

  • 08 Februari 2014 - 09:47

    Imme:

    Halo fransesca met imme ben je in curacau??????? Ik heb nu nog 1 Keer In de week piano-les

  • 08 Februari 2014 - 10:24

    Jadi:

    fransesca met jadi ik kan al heel goed breien ik zit op zang-les en ik kan ook heel goed zingen .

  • 08 Februari 2014 - 13:00

    Francesca :

    Goed zo Imme en Jadi! Goed oefenen :)

  • 08 Februari 2014 - 20:30

    Hetty:

    Hoi Francesca, wat leuk om dit te lezen. Je extra spulletjes passen nog in de koffer van Daniek hoor. Ze heeft er zin in! (ondanks al het ongedierte, maar ze neemt wat middeltjes hier tegen mee)
    PS Leuke profielfoto ha ha, zet je er ook nog een keer een leuke foto van jezelf op? Veel plezier!

  • 09 Februari 2014 - 10:51

    Papa:

    Hey vakantie monster. Erruuug leuk verhaal. Heb je papiamento wel onder de knie inmiddels?

    Geniet van het mooie weer daar en van de kindjes op stage. Ik heb de foto's gezien, ze zijn erg leuk.

    Groetjes en schrijf snel nieuwe verhalen he!

  • 28 Februari 2014 - 12:28

    Oma:

    Ik heb genoten van je reisverslag. Curacao is daardoor een beetje dichterbij gekomen. ik kijk uit naar de komende verslagen! groetjes oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francesca

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 8759

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 14 Juni 2014

Stage op Curacao

Landen bezocht: